Μονοήμερα

 Η Παιδαγωγική Ομάδα του Κ.Π.Ε. Βιστωνίδας για το σχολικό έτος 2018 -2019 προγραμματίζει την υλοποίηση των παρακάτω μονοήμερων προγραμμάτων:

 

«Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της λίμνης Βιστωνίδας»

Το πρόγραμμα είναι ημερήσιο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄/θμιας (Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης.

 Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 50.

Στόχοι:

Να γνωρίσουν οι μαθητές τη λίμνη Βιστωνίδα και τις ιδιαιτερότητές της, να προσεγγίσουν βιωματικά το λιμναίο οικοσύστημα, να γνωρίσουν τη δομή και λειτουργία του και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας και διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος. 

Περιγραφή προγράμματος:

Το πρώτο μέρος του προγράμματος υλοποιείται στο ΚΠΕ Βιστωνίδας στο χωριό Σέλινο, όπου γίνονται δραστηριότητες και παρουσίαση του λιμναίου οικοσυστήματος και το δεύτερο μέρος  στη λίμνη Βιστωνίδα για ορνιθοπαρατήρηση και μετρήσεις καθαρότητας του νερού.

Ωρολόγιο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση στο ΚΠΕ Βιστωνίδας, Σέλινο Δήμου Αβδήρων.

9:30 – 11:00 Ενημέρωση και δραστηριότητες

11:00 – 13:00 Μετάβαση στη Λίμνη Βιστωνίδα (Πόρτο Λάγος)

Ορνιθοπαρατήρηση, μετρήσεις νερού, επισκέψεις στον αλιευτικό συνεταιρισμό, την νησίδα  Αγίου Νικολάου και τις αλυκές Ν. Κεσάνης.

 13:10 – Λήξη προγράμματος – επιστροφή στην έδρα του σχολείου

Προτεινόμενη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος

 

« Ο κόσμος των αρχαίων Αβδήρων»

Το πρόγραμμα είναι ημερήσιο και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές της Α΄/θμιας ( Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσιο).

 Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25.

Στόχοι:

Η γνωριμία των μαθητών με τον πολιτισμό των αρχαίων Αβδήρων (μυθολογία, ιστορική διαδρομή, τέχνη) και η διερεύνηση της σχέσης του φυσικού περιβάλλοντος με την εξέλιξη της αρχαίας πόλης.

Περιγραφή προγράμματος:

Το πρώτο μέρος του προγράμματος υλοποιείται στο μουσείο Αβδήρων. 

 Οι μαθητές σε ομάδες παρουσιάζουν τα αρχαιολογικά ευρήματα του μουσείου μέσα από δραματοποιημένες ιστορίες και τα συνδέουν με την εποχή μας. Στη συνέχεια ακολουθεί επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο όπου τα παιδιά υποδυόμενοι ρόλους (αρχαιολόγων, εργατών, συντηρητών), υλοποιούν προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής και συντήρησης αγγείου.

Ωρολόγιο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση στο μουσείο Αβδήρων

9:30 – 10:30 Προσέγγιση του αρχαίου κόσμου μέσω  παρουσίασης, αποκαλυπτικών δραστηριοτήτων και δραματοποίησης.

10:30 – 11:00 Μετάβαση στον αρχαιολογικό χώρο και διάλειμμα.

11:00 – 13:00 Γνωριμία με το χώρο, ταφικά έθιμα και προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής σε ειδικό σκάμμα. 

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Ιούνιος

 

 «Νεροκελαηδίσματα στο Νέστο »

 Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄/θμιας Εκπ/σης (Νηπιαγωγείου και Α΄, Β΄, Γ΄) .

 Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25. 

 Στόχοι:

Τα παιδιά κατανοούν τη σχέση «ζωής» που έχουν με το ποτάμι και  γνωρίζουν τις  απειλές που αντιμετωπίζουν τα πουλιά από  ορισμένες  ανθρώπινες δραστηριότητες. 

Περιγραφή προγράμματος:

Οι μικροί μαθητές επισκέπτονται τις όχθες του Νέστου, στη Γαλάνη.  Γνωρίζουν τα πουλιά και το οικοσύστημα του υγροτόπου μέσα από ποικίλες δραστηριότητες όπως η  αφήγηση,  η δραματοποίηση και τα  περιβαλλοντικά παιχνίδια. 

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 Συγκέντρωση των μαθητών στη Γαλάνη 

9:00 – 12:15 Δραστηριότητες 

12:30 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Άνοιξη

 

«Ανιχνεύουμε το περιαστικό δάσος της Ξάνθης»

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε μαθητές Α΄/θμιας (Γ΄- Δ΄- Έ-ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης . 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25. 

Στόχοι : 

Ανίχνευση και γνωριμία με το περιαστικό δάσος της Ξάνθης.

Περιγραφή προγράμματος:

Τα παιδιά, μέσα από μια σειρά ελκυστικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που έχουν οργανωθεί στα πυκνόφυτα μονοπάτια της βυζαντινής ακρόπολης, ανιχνεύουν την βιοποικιλότητα και την ομορφιά του δάσους και ανακαλύπτουν τις θετικές του επιδράσεις. Με το διάβα τους γύρω και μέσα από τον περίβολο της ακρόπολης γνωρίζουν τους θρύλους και την ιστορία του οχυρού.

Ωρολόγιο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση στη Ξανθίππη 

9:30 – 13:00 Πορεία σε δασικό μονοπάτι και  βυζαντινά τείχη – δραστηριότητες πεδίου 

13:00 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Ιούνιος

 

«Στους μαιανδρισμούς του Νέστου»

Το μονοήμερο αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α΄/θμιας (Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης. 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25.

 Στόχοι:

Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη βιοποικιλότητα του παραποτάμιου οικοσυστήματος, τη σημασία του νερού στον κύκλο της ζωής  και απολαμβάνουν διαδρομές μοναδικού κάλλους.

Περιγραφή προγράμματος:

Το πρόγραμμα ξεκινά από τη θέση Θέα (περιοχή Ιμέρων), όπου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τους μαιανδρισμούς του Νέστου και την τοπογραφία της περιοχής από το Θρακικό πέλαγος και το Δέλτα του Νέστου ως τις υψηλότερες κορυφές της οροσειράς της Ροδόπης.

Στη συνέχεια του προγράμματος βαδίζουν στο μονοπάτι Γαλάνης –Νέστου και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων γνωρίζουν τη βιοποικιλότητα των Στενών του Νέστου.

 Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση 

9:30 – 10:30 Μετάβαση στα Ίμερα, θέση Θέα (10 χλμ. πάνω από τους Τοξότες)

10:30 – 12:30 Πεζοπορία στο μονοπάτι του Νέστου, δραστηριότητες πεδίου

12:30 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Μάιος

 

«Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες – σχολικοί κήποι»

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας 4 διδακτικών ωρών απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπ/σης και υλοποιείται στο χώρο του σχολείου. 

 Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25.

Στόχοι:

 Η ενθάρρυνση εκπαιδευτικών και μαθητών στη δημιουργία λαχανόκηπου στο χώρο του σχολείου έτσι ώστε να ανακαλύψουν τα παιδιά τη χαρά της καλλιέργειας της γης και  να κατανοήσουν τη σχέση της αγροτικής παραγωγής με την υγεία του καταναλωτή και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Να εμπλακεί όλη η σχολική κοινότητα στη φροντίδα του σχολικού λαχανόκηπου ώστε να γίνει ένα μικρό βήμα προς την αυτοδιαχείριση και την αυτάρκεια.

Περιγραφή προγράμματος: 

Με την υποστήριξη της Π.Ο του Κ.Π.Ε το σχολείο οργανώνει στον προαύλιο χώρο του σχολικό λαχανόκηπο. Οι μαθητές αναλαμβάνουν όλες τις καλλιεργητικές φροντίδες (σπορά, ξεβοτανίσματα, ποτίσματα, φυτοπροστασία, δημιουργία κομπόστ κ.α). 

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 Συγκέντρωση των μαθητών σε χώρο του σχολείου 

9:00 – 9:40 Ενημέρωση – οργάνωση

10:00 – 12:15 Δημιουργία λαχανόκηπου 

12:15 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Φεβρουάριος- Μάρτιος

 

«Orientereering στο Λιμνίο»

 Το μονοήμερο αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α΄/θμιας (Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσιο). 

 Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25. 

Στόχοι:

Εξοικείωση στη χρήση πυξίδας και κατανόηση της έννοιας του αζιμούθιου. 

 Περιγραφή προγράμματος:

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παιχνίδια προσανατολισμού και τήρηση της κατεύθυνσης και ολοκληρώνεται με πορεία στο «Μονοπάτι της ζωής» όπου υλοποιούνται δραστηριότητες πεδίου για το δασικό οικοσύστημα.

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση στο Λιμνίο

9:30 – 11:00 Δραστηριότητες πεδίου 

11:00 – 12:30 Μονοπάτι ζωής

12:30 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Ιούνιος

 

«Ο χαμένος θησαυρός της Παλιάς Πόλης»

Το πρόγραμμα είναι ημερήσιο και απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α΄/θμιας (Ε΄, ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης. 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25. 

Στόχοι:

 Η γνωριμία με την τοπική ιστορία, την αρχιτεκτονική της Παλιάς Πόλης και η διερεύνηση της σχέσης του οικισμού με το φυσικό περιβάλλον χθες και σήμερα.

Περιγραφή προγράμματος:

Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με πυξίδες, χάρτες, γρίφους, είναι το όχημα για έναν ιστορικό περίπατο στα σοκάκια, στις μυστικές γωνιές, τα ξεχωριστά κτίσματα, τους κήπους, τους διαφορετικούς ήχους, τα υλικά και τα χρώματα της Παλιάς Πόλης. 

Ωρολόγιο πρόγραμμα:

9:00 – 9:30 Προσέλευση στην προτομή Αμοιρίδη

9:30 – 10:00 Εκμάθηση χρήσης πυξίδας

10:00 – 12:30 Παιχνίδι στην Παλιά Πόλη

12:30 – 13:00 Ολοκλήρωση του προγράμματος στο Μονοπάτι της ζωής

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Ιούνιος

 

« Στους δρόμους των ποταμών»

Το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει πιλοτικά για τα σχολεία Α΄/θμιας (Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄) και Β΄/θμιας Εκπ/σης (Γυμνάσιο) του νομού μας, που τα χωριά τους διατρέχονται από τον Κόσυνθο, τους παραποτάμους του ή/και τον ποταμό Κομψάτο. 

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25. 

Στόχοι:

Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν το ποτάμι που κυλά δίπλα ή  κοντά στο σχολείο τους, να ανακαλύψουν τα οικοσυστήματα που συναντά στο διάβα του- από τις πηγές ως τις εκβολές του- και να μελετήσουν τη σχέση της τοπικής κοινότητας με το ποτάμι, από το χθες στο σήμερα.

Περιγραφή προγράμματος:

Το πρόγραμμα ξεκινάει στη σχολική τάξη όπου μελετούμε, συγκρίνουμε και καταγράφουμε πληροφορίες για το ποτάμι και τα οικοσυστήματά του και ολοκληρώνεται  στο πεδίο.

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 Συγκέντρωση των μαθητών στο σχολείο 

9:00 – 10:00  μελέτη και προσδιορισμός διαδρομής του ποταμού

10:00-12:30 δραστηριότητες στο πεδίο

12:30 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Μάρτιος- Ιούνιος

 

«Κλιματική αλλαγή, γιατί με νοιάζει

Το πρόγραμμα αυτό θα λειτουργήσει πιλοτικά για τα σχολεία της Β΄/θμιας Εκπ/σης του νομού μας και θα υλοποιείται στο χώρο του σχολείου.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25

Στόχοι: 

Οι μαθητές να κατανοήσουν τις αιτίες της κλιματικής αλλαγής. 

Περιγραφή προγράμματος:

Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες ενισχύεται η αλλαγή συνηθειών και τρόπου ζωής στη χρήση πόρων και ενέργειας, η προώθηση της αξίας της προστασίας του περιβάλλοντος και  η ενεργή συμμετοχή των πολιτών στη δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. 

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 Συγκέντρωση των μαθητών στο σχολείο 

9:00 – 10:00  μελέτη και προσδιορισμός της κλιματικής αλλαγής

10:00-13:00 δραστηριότητες κατανόησης και εναλλακτικών στάσεων

13:00 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Ιανουάριος- Ιούνιος

 

«Υπαίθριες δραστηριότητες- εξοπλισμός, πρόληψη και πρώτες βοήθειες»

Το πρόγραμμα είναι διάρκειας 4 διδακτικών ωρών, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄/θμιας (Ε΄- ΣΤ΄) και  Β΄/θμιας Εκπ/σης και υλοποιείται στο χώρο του σχολείου.

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 25.

Στόχοι:

Η ασφάλεια και η αντιμετώπιση ατυχημάτων σε δραστηριότητες πεδίου.

Περιγραφή προγράμματος: 

Η εργαστηριακή μορφή του προγράμματος πετυχαίνει την ενεργή συμμετοχή των παιδιών τα οποία γνωρίζουν ποιος είναι ο κατάλληλος εξοπλισμός και η προετοιμασία πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων πεδίου και βασικά σενάρια πρώτων βοηθειών για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Ωριαίο πρόγραμμα:

9:00 Συγκέντρωση των μαθητών σε χώρο του σχολείου

9:00 – 12:15 Δραστηριότητες 

12:30 Λήξη προγράμματος

Προτεινόμενη περίοδος: Ιανουάριος – Ιούνιος

 

 

 

Menu Title
Μενού