Μονοήμερα

Ονομαστική κατάσταση μαθητών Η Παιδαγωγική Ομάδα του Κ.Π.Ε. Βιστωνίδας για το σχολικό έτος 2016 -2017 προγραμματίζει την υλοποίηση των παρακάτω μονοήμερων προγραμμάτων:

1.«Ανακαλύπτοντας τα μυστικά της λίμνης Βιστωνίδας»

Phoenicopterus-ruber12

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄θμιας (Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄) και Β΄θμιας Εκπαίδευσης και στοχεύει στο να γνωρίσουν οι μαθητές τη Λίμνη Βιστωνίδα και τις ιδιαιτερότητές της, να προσεγγίσουν βιωματικά το λιμναίο οικοσύστημα, να γνωρίσουν τη δομή και λειτουργία του και να υλοποιήσουν δραστηριότητες τόσο στο πεδίο όσο και στο εργαστήριο με στόχο να καλλιεργήσουν ποικίλες δεξιότητες (συνεργασίας, συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών, χρήσης οργάνων μέτρησης κ.λ.π.) καθώς και να ευαισθητοποιηθούν και να προβληματιστούν σε θέματα προστασίας και διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Χειμώνας

2.« Ο κόσμος των αρχαίων Αβδήρων»

elies

Το πρόγραμμα είναι ημερήσιο και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές της Α’θμιας Εκπ/σης (Γ΄ – Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄) και των Γυμνασίων. Το πρώτο μέρος του προγράμματος υλοποιείται στον αρχαιολογικό χώρο Αβδήρων, όπου τα παιδιά σε ρόλο ( αρχαιολόγοι, εργάτες, συντηρητές κτλ.) κάνουν προσομοίωση αρχαιολογικής ανασκαφής και συντηρούν ένα αγγείο. Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε το Μουσείο. Οι μαθητές σε ομάδες και μέσα από ρόλους ( επιμελητές, ξεναγοί) ανακαλύπτουν πτυχές της καθημερινής ζωής των αρχαίων Αβδηριτών, παρουσιάζουν τα αρχαιολογικά ευρήματα του μουσείου μέσα από δραματοποιημένες ιστορίες και τα συνδέουν με την εποχή μας. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Φθινόπωρο, Άνοιξη.

3.«Φτερουγίσματα στη λίμνη Βιστωνίδα»

ftera

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α’θμιας Εκπ/σης (νηπιαγωγείου και Α΄, Β΄, Γ΄) . Οι μικροί μαθητές επισκέπτονται το αλσύλλιο του Πόρτο-Λάγους (αποικία Ερωδιών). Γνωρίζουν τα πουλιά και το οικοσύστημα της λίμνης μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, ορνιθοπαρατήρηση, αφήγηση, δραματοποίηση και οικολογικά παιχνίδια. Κατανοούν τη σχέση «ζωής» που έχουν με τη λίμνη καθώς και τους κινδύνους και τις απειλές που αντιμετωπίζουν τα πουλιά, καθημερινά, λόγω και των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην περιοχή. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Άνοιξη

4.«Καιρός να μάθουμε τι πετάμε…»

petame

 

 

 

 

 

 

 

 

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α΄θμιας Εκπαίδευσης των σχολείων του Ν. Ξάνθης. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων (μείωση, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση). Το πρόγραμμα πλαισιώνεται από προτεινόμενες δράσεις του ΚΠΕ, που πραγματοποιεί ο δάσκαλος με την τάξη του πριν και μετά την επίσκεψή μας. Στόχος είναι η αλλαγή στάσης των παιδιών αλλά και των ενηλίκων του περιβάλλοντός τους. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Η Π.Ο. του Κ.Π.Ε. προγραμματίζει τη μετάβαση μελών της για την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο που φοιτούν οι μαθητές. Προτεινόμενη περίοδος: Φθινόπωρο, Χειμώνας, Άνοιξη. Η Π.Ο. του Κ.Π.Ε. προγραμματίζει τη μετάβαση μελών της για την υλοποίηση του προγράμματος στο σχολείο που φοιτούν οι μαθητές.

5.«Ανιχνεύουμε το περιαστικό δάσος της Ξάνθης»

οκτώβρης 2010 071 - Αντίγραφο

 

 

 

 

 

 

 

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α/θμιας Εκπ/σης (Γ΄- Δ΄-Έ-ΣΤ΄) και Β/θμιας Εκπ/σης. Προσφέρει την ευκαιρία στους μαθητές να ανιχνεύσουν το περιαστικό δάσος της Ξάνθης. Τα παιδιά, μέσα από μια σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων πεδίου που έχουν οργανωθεί στα πυκνόφυτα μονοπάτια, ανιχνεύουν την βιοποικιλότητα και την ομορφιά του δάσους και ανακαλύπτουν τις θετικές του επιδράσεις στην προστασία του εδάφους και την ανανέωση του αέρα της πόλης. Το πρόγραμμα παρέχει την ευελιξία στη επιλογή του μονοπατιού (βυζαντινή ακρόπολη, Αρχαγγελιώτισσα, Μονοπάτι της ζωής κ.ά) και των δραστηριοτήτων ανάλογα με την ηλικία και εμπειρία των μαθητών. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Φθινόπωρο, Άνοιξη.

6.«Μια μέρα στον ελαιώνα»

elies

 

 

 

 

 

 

 

Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές Α/θμιας Εκπ/σης (Α΄- Β΄- Γ΄- Δ΄ – Ε΄- ΣΤ΄) και υλοποιείται σε ελαιώνα βιολογικής καλλιέργειας. Το πρόγραμμα προσφέρει την ευκαιρία στα παιδιά να ανακαλύψουν την οικολογία των ελαιώνων οι οποίοι αν και θεωρούνται πλουσιότερα οικοσυστήματα από τα πευκοδάση, η συμβολή τους στη διατήρηση της βιοποικιλότητας είναι ελάχιστα γνωστή. Οι μαθητές ανιχνεύουν τη ζωή στο φυτοφράκτη και στο έδαφος, ανακαλύπτουν τη βιοποικιλότητά του, γνωρίζουν τις καλλιεργητικές φροντίδες και συμμετέχουν στο λιομάζωμα. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Νοέμβριος

7.«Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες – σχολικοί κήποι»

cf86cf85cf84ceb5cf85cf89

 

 

 

 

 

 

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητέςΑ/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Στόχοι του προγράμματος είναι: α) να γίνει ένα μικρό βήμα προς την αυτοδιαχείριση και την αυτάρκεια,  β) μέσα από τη δημιουργία των κήπων στη σχολική αυλή, τα παιδιά να ανακαλύψουν τη ζωτικής σημασίας σχέση μεταξύ της καλλιέργειας των τροφών που καταναλώνουμε και της προσωπικής υγείας, σωματικής και ψυχικής. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος:Σεπτέμβριος – Οκτώβριος και Μάρτιος – Απρίλιος

8. Οδοιπορικό στο Νέστο IMGP0023

Το μονοήμερο αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α΄/θμιας (Δ΄- Στ΄ τάξεις)και Β΄/θμιας εκπαίδευσης.  Τα παιδιά ανακαλύπτουν τη βιοποικιλότητα του παραποτάμιου οικοσυστήματος, τη σημασία του νερού στον κύκλο της ζωής  και απολαμβάνουν διαδρομές μοναδικού κάλλους. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μαθητών 30. Προτεινόμενη περίοδος: Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Μάρτιος και Απρίλιος.

9. «ORIENTEERING» πυξίδα

Σε μια μονοήμερη συνάντηση οι μαθητές και εκπαιδευτικοί της Α/θμιας (Ε΄ΣΤ΄) και Β/θμιας εκπαίδευσης μαθαίνουν στο σχολείο τη χρήση της πυξίδας και του χάρτη και την έννοια του αζιμούθιου.  Στη συνέχεια ασκούνται στο πεδίο σε τεχνικές προσανατολισμού και τήρηση της κατεύθυνσης. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 30. Προτεινόμενη περίοδος Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Απρίλιος, Μάιος.

10. «Γιαλό γιαλό» θίνες

Το πρόγραμμα είναι ημερήσιο, απευθύνεται σε μαθητές  Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και τους εκπαιδευτικούς τους. Υλοποιείται στις παραλίες του ν. Ξάνθης. Στόχος του προγράμματος είναι η ανίχνευση του οικοσυστήματος των ακτών,  μέσα από δράσεις πεδίου, καθώς και η ενεργοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα προστασίας των ακτών ως δημόσιου αγαθού και  μέρους του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Μέγιστος αριθμός μαθητών 45. Προτεινόμενη περίοδος: Φθινόπωρο, Άνοιξη.

11. «Ο χαμένος θησαυρός της παλιάς πόλης»

j;anuh

Το ημερήσιο αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς της Α/θμιας (Ε΄, Στ΄) και Β/θμιας εκπαίδευσης. Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού είναι το όχημα για έναν περίπατο στα σοκάκια, στις μυστικές γωνιές, τα ξεχωριστά κτίσματα, τους περικυκλωμένους κήπους, τους διαφορετικούς ήχους, τα υλικά και τα χρώματα της παλιάς Ξάνθης. Μαθαίνουν την ιστορία του τόπου μέσα από το παιχνίδι με οδηγούς τους κατοίκους του. Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25. Προτεινόμενη περίοδος:  Όλο το χρόνο. 

Menu Title
Μενού